Mudanya İlçe Sağlık Müdürlüğü Kanser Haftası’nın önemine dikkati çekti.
Müdürlük açıklamasında, Ekim ayının “Meme Kanseri Farkındalık Ayı” olarak belirlendiği hatırlatılarak, erken teşhisin hayat kurtardığı vurgulandı.
Açıklamada şu ifadelere yer verildi:
“Ülkemizde ve dünyada kadınlarda en sık görülen ve en fazla ölüme neden olan meme kanseri, meme dokusundaki hücrelerin kontrolsüz çoğalmasıyla ortaya çıkmaktadır. Gerek dünyada gerekse ülkemizde en sık izlenen ilk on kanser arasında ilk sırada yer almaktadır. Bu hastalığın önemini anlatmak, taramaları artırmak ve farkındalık yaratmak amacıyla ülkemizde her yıl 1-31 Ekim tarihleri arası Meme Kanseri Farkındalık Ayı olarak belirlenmiştir.”
Açıklamada ayrıca, Mudanya’da Sağlıklı Hayat Merkezi (SHM) ve Kanser Erken Teşhis, Tarama ve Eğitim Merkezi (KETEM) birimlerinde ücretsiz tarama hizmetleri verildiği bildirildi.
Buna göre,
• 40-69 yaş arası kadınlara iki yılda bir meme kanseri taraması,
• 30-65 yaş arası kadınlara beş yılda bir rahim ağzı (serviks) kanseri taraması,
• 50-70 yaş arası kadın ve erkeklere iki yılda bir kalın bağırsak (kolorektal) kanseri taraması ücretsiz olarak yapılabiliyor.
Aile Sağlığı Merkezlerinde de HPV kiti ile serviks kanseri taraması ve GGK testiyle kolorektal kanser taramasının sürdüğü belirtildi.
Mudanya İlçe Sağlık Müdürlüğü, vatandaşlara tarama programlarına katılarak erken teşhisle kanserle mücadelede önemli bir adım atabilecekleri çağrısında bulundu.
İlhan ATABEY
1
Mudanya Devlet Hastanesi uzman kadrosunu genişletti
335 kez okundu
2
Mahkemeden Sağlık Bakanlığı’na “şeffaflık” freni! Diş sağlığı verilerini gizlemek hukuka aykırı bulundu
330 kez okundu
3
Diyet uzmanından sahur uyarısı
298 kez okundu
4
Baba-oğul doktorlar aynı hastanede şifa oluyor
181 kez okundu
5
Mudanya Devlet Hastanesi’nde 3 yeni TDL Odası hizmete alındı
167 kez okundu
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.